Thursday, 14 January 2010

Kebuntuan Yang Menelan Kegembiraanku


Hati aku makin gusar memikirkan tentang keadaan yang datang melanda diri aku sekarang.mungkin sebab jarak memisahkan kami semua merupakan punca utama masalah yang kecil menjadi besar..tp macam mane nak luahkan masalah ini dari diri aku.aku masih mencari jalan untuk menyelesaikan masalah yang datang melanda..adkah ini berpunca dari aku atau ia timbul semata-mata untuk menguji aku...aku masih tak paham dengan keadaan sekarang...aku berharap aku akan dapat cari jalan penyelesaian secepat mungkin..hopefully...

Wednesday, 13 January 2010

Saat Yang Dinantikan Sudah Tiba


Saat yang aku nantikan mungkin akan muncul xlama lagi.mungkin ia akan mengembirakan aku atau mingkin juga setakat menambah kesedihan dan kerisauan aku.masa yang amat penting dalam hidup aku stakat ini mungkin akan tiba dengan sejuta masalah dan juga mungkin akan tiba dengan sejuta penyelesaian.tp kalu pikir balik buat ape aku nantikan saat ini sedangkan aku dah tahu yang saat indah itu xkan muncul tanpa aku mencarinya...tp dimanakah aku dapat cari cahaya dalam kegelapan hidop aku...adakah aku sudah tersalah pilih jalan kehidupan aku..

Monday, 11 January 2010

Masalah Atau Dugaan


Aku keliru dengan keadaan sekarang nie,adakah masalah yang datang melanda atau ia sekadar dugaan untuk aku..mengapakah hidup sekarang nie semakin sulit dan tidak mengembirakan..maybe la kerna aku dah meningkat dewasa mungkin juga perubahan keadaan yang menyebabkan suasana sebegini menganggu aku..tp bagi aku bende ini mungkin hanya sementara tapi kalu ia malanda tanpa sebab dan alasan yang kukuh mungkin ia boleh kekal lama...

Sunday, 10 January 2010

Ape Yang Sedang Aku Pikirkan

ape yang sedang berlaku sekarang nie??..ape yang aku pikirkan sekarang nie??..adakah perkara sebegini perlu dijadikan sebagai pengajaran dan tauladan serta pengorbanan yang bermakna dalam hidup..aku bahagia bila sesuatu yang mengembirakan aku mampu kekal lame..setiap keadaan yang berlaku ada makna dan pengertian tersendiri..hanya sesetengah orang saja yang mampu memahami dan memberi jawapan kepada segala persoalan aku ni.masih banyak lagi persoalan yang belum dijawab.kemanakah semua kegembiraan aku hilang disaat aku memerlukannya.semua in mungkin hanya satu ujian atau cabaran yang baru yang aku haru tempuhi dan laluinya dengan tenang..semoga aku dapat mengharungi segala cabaran dan dugaan yang sedang melanda..

Saturday, 9 January 2010

Sedih Dan Terkilan

Aku rase sedih la ari ni..rase terkilan pon ada la jugak..aku tak tahu kenapa mungkin juga sebab aku tak berapa sihat atau mungkin sebab perkara-perkara yang aku tak dapat elakan..hati aku makin lama makin sulit memikirkan sesuatu tapi aku tak tahu dan tak sedar apa yang aku pikirkan..mungkin ini sekadar mainan minda aku yang hanya menemani aku sementara sahaja maklumlah macam2 perkara telah berlaku kat aku dan ade la jugak meningalkan impak yang amat mendalam dihati aku.tp stakat ni aku masih lagi berusaha untuk menguatkan semangat aku..so aku berharap sangat kalau aku diberi peluang yang terbaik untuk kali kedua..

Thursday, 7 January 2010

aku rindu kamu semua...


makin hari makin gila rasenya bila berjauhan ngan sahabat kesayangan ni...rase bosan mula menyelubungi diri....entah macam mane nak explain sebab ia sukar untuk diterjemahkan...tapi aku terpaksa juga berjauhan ngan dey all atas urusan kerajaan..saat suka duka sedang bermain diminda aku...aku tak tahu nak buat ape...aku dah buntu...tapi aku janji ngan kamu sume aku takkan lupa saat suka duka kita walau kita berjauhan....biar pedih macam mana skali pon aku tetap akan pahat kenangan kita dihati ini agar ia akan kekal selamanya tersemat dihati....biar lah saat berlalu meninggalkan kita tapi kenangan itu akan sentiasa kekal ini janji aku dengan kamu semua...jauh dimata tapi kekal dihati ku....

bila kamu tak lagi dengan ku


bila kamu tak lagi bersamaku,aku rasa macam hidup ni xbermakna lagi...selalunya kita menghabiskan waktu bersukaria bersama tapi sekarang ni aku kesepian menatap wajah kamu semua...aku rindu saat gebira bersama,tapi nak wat macam mana kan sebab masa xmengizinkan saat gembira itu kekal...aku sedih aku pilu mengenangkan saat gebira kita....bila kamu tak lagi bersamaku,aku tak tau macam mana nak jalani hidup tanpa kamu semua....bila kamu berjauhan dari aku,aku rasa macam dunia ini tak wujud...kamu lah nafas aku kamu lah cahaya hidup aku....saat gembira yang ku nantikan kini tinggal kenangan....walau aku jauh dari kamu tapi kamu tetap dekat dihatiku....ingatlah janji kita...sabak gang kekal selamanya....

Tuesday, 5 January 2010

aku masih mencari jawapan....


dimanakah jawapan yang aku cari selama ini,aku masih mencari jawapan untuk segala persoalan yang sedang bermain diminda aku...aku xtahu ape yang sedang berlaku tapi aku aku akan cuba untuk memahaminya agar aku tenang menghadapi segala dugaan yang melanda diri aku sekarang ni...aku harapkan dugaan ini hanya buat sementara waktu saje...buat sahabat aku yang berada jauh dari pandanganku ku harap kita akan kekal bersama walau berjuta dugaan yang datang melanda untuk menguji kita semua...ingat lah walau kita jauh dimata tapi kita tetap dekat dihati....ingatlah daku dalam setiap langkahmu...walau ape yang kamu lakukan,walau ape keputusan yang kamu berikan aku akan tetap bersamamu menyokong segala keputusan yang bakal diberikan...aku harap kamu sume pahami hati aku....

ape yang bakal terjadi....


lama sungguh aku xupdate blog nie.maklumlah tahun baru kan baru je bermula.macam2 hal la nak buat.kelas pon dah start.minggu orientasi baru je tamat,letih sangat jage bdk2 baru ni.busy la sikit buat masa nie.tapi sejak 2,3 hari ni aku rasa macam kurang selesa la.makan pon xde selera.maybe sebab aku rasa macam aku masih berada di kampung.maklumlah aku dah mula rasa rindu ngan kawan2 kesayangan aku.tapi xpela aku paham dengan keadaan sekarang ni.apelah daya aku,aku hanya mampu merancang tapi aku tak mampu mengatur hidup orang.aku tak tau macam mane nak explain.tapi xpe lah aku dah cuba buat yang terbaik...kawan2 ku ingat janji2 kita...persahabatan kita kekal selamanya walau berjuta masalah melanda....

Sunday, 3 January 2010

saat ku pergi meninggalkan mu


dah masuk tahun baru 2010...selamat menyambut tahun baru kepada semua yang sudi membaca blog ini...maaf la sbb lambat update bkn sbb ape sibuk skit la sejak kebelakangan ini...kene jage junior baru masuk,get ready untuk sem 3 ni so blog pon jarang la di update...tp aku sedih la kerna terpaksa tinggalkan sahabat handai aku di kampung...namun ape bleh buat kan...masing2 ade tugasan masing2..tp sini aku nak menyanyi la skit...layan je la...

Tak perlu kau beri alasan
Mengapa kau ingin pergi meninggalkan diriku
Karena ku yakin mungkin semuanya itu bisa
Membuatmu bahagia

Sepenuhnya ku menyadari
Bahwa cinta itu tak mesti harus memiliki
Namun ku akan terus selalu menyayangimu
Setulusnya hati