Monday 6 September 2010

Balik Ke Kampung Tercinta



Hari nie pepagi lagi aku berkemas..semalaman aku tak tidor sebab tak sabar nak balik kelantan..bestnye dapat balik kampung...barang sume dah siap kemas pastu aku hanya menunggu masa tibanya untuk ke stesen bas..Punye la lame nak menunggu pagi sampai aku terlelap depan laptop..tetibe je mak cik aku kejut aku dan bagi tahu aku dah terlewat aku pon ape lagi pecut laju la ke toilet..mandi and then bersiap...pak cik aku dah tunggu kat tingkat bawah sambil memanaskan enjin kereta..nasib baek la pak cik aku ni pro bawak kete kalu tak xde harapan la aku nak balik kelantan..time nak naek bas tu,die punye driver amat sangat kuang ajar..mase beranak nie mak bapak die tak bagi makan asam limau kot sebab tu kurang asam..punye la belagak macam bas tu nenek die punye..kalau aku tak pikir puasa ngan nak balik kelantan dah lame aku terajang pak cik yang kurang asam tu tapi naseb baik la...sabar je la...Dalam perjalanan yang amat panjang aku mengalami pening kepala sebab jalan macam ular kene palu..die punye selekoh memang maut untuk dipandang tapi alhamdulilah aku selamat sampai kerumah dan dijemput oleh ayah kesayangan aku untuk berbuka puasa bersama-sama ahli keluarga yang lain..Yang paling best ari nie aku tolong mama buat kuih buah melaka..memang best giler..first time buat bende tu besarnya macam penumbuk..ish2 terkejut mama tengok aku buat bende tu...

No comments: