Tuesday 14 September 2010

Derma Darah



Hari nie merupakan hari dalam sejarah..Hari ni buat kali pertamanya semua Sabak Gang ke Tabung Darah Hospital Raja Perempuan Zainab untuk derma darah..Pergh memang terbaik la ari nie.Citer die macam nie sebenarnye..Mule2 aku ngan abng aku si yie tu plan nak gi derma darah..And the kami pergi la ke Hospital Raja Perempuan Zainab untuk menunaikan hasrat kami tadi,kebetulan pula si borhan nak gi sane gak jumpa doktor gigi,so cukup la sume pergi sane,si azim,ngan che ngah pon join skali..Sampai je kat sana kami terus cari blood bank..sampai je kat blood bank kami sume buat ujian kelayakan untuk penderma dara..hanya aku ngan yie je yang nak derma sebenarnya yang laen sume hampeh la..Tapi yang mengejutkan aku si yie dah kene reject sebab haemoglobin die rendah,aku pula direject sebab paras nadi aku tinggi sangat tak tau kenapa mungkin sebab aku tak cukup tidor kot.Rase rugi plak takleh derma tapi yang aku terkejut besar si azmi ni sanggup sahut cabaran dan die berjaya melepasi ujian,si borhan plak takleh nak derma sebab die baru je dapat vaksin ATT dan si che ngah plak macam biasa la,takut jarum la ape lagi..So dalam ramai2 sabak gang si azim je dapat derma darah..Aku bangga la ngan ko azim sebab ko berani nak bantu orang ramai la..Terbaik la..

No comments: