Sunday 18 July 2010

Permulaan Baru Di Tempat Baru




Hari nie merupakan hari pertama minggu ketiga aku posting di Hospital Tuanku Fauziah,Kangar..Hari nie juga merupakan hari pertama aku di wad baru iaitu wad pembedahan tingkat 2..still lagi dalam dunia pembedahan tetapi kali nie agak mencabar..kebanyakan pesakit aku kali nie adalah lelaki berbanding semasa berada ni tingkat 3 sebab tingkat tiga kebanyakan pesakit aku adalah golongan wanita..Mule2 masuk aku agak  terkejut sikit la sebab banyak kes yang dirawat di wad ini tidak pernah ku lihat sebelum ini..Ini mungkin merupakan satu cabaran aku dalam mengharungi kerjaya sebagai seorang paramedik..Aku kadang2 termenung dan terpikir adakah aku mampu merawat semua pesakit yang aku ada sekarang ini..dengan iman di dada aku bangkit melawan segala perasaan takut aku dan aku terus berjuang menegakkan keadilan dan aku akan cuba sedaya upaya untuk melakukan yang terbaik dalam apa jua keadaan sekali pon..Aku akan cuba berikan rawatan terbaik yang sepatutnya pesakit dapat daripada aku...Harap2 sume akan berjalan dengan lancar...

No comments: