Tuesday, 20 July 2010

Terkenang Kat Abang Aku



Aku tak tau kenapa dengan tetibe je air mata aku mengalir tanpa kusedari..Aku hanya mampu menahan sebak di dada apabila kau teringat kat Abng yie yang skang ku harap berada dalam keadaan sihat disamping orang yang tersayang..Ari nie aku tengok seorang pesakit yang dilangar kereta sewaktu die menunggang motosikal..Yang menyedihkan aku die mengalami kepatahan mid shaft 1/3 femur fracture iaitu patah pada tulang paha yang sebiji macam Abng Yie kene ari tu..Aku sedih bukan la pasal ape aku terkenang dan aku boleh rase bertapa sakitnya apabila keadaan sebegini berlaku..memang sukar digambarkan dengan kata2 hanya orang yang pernah mengalami kejadian sebegini sahaja tahu betapa peritnya kesakitan yang sedang dialami..Aku teringat kat Abng Yie sebab mase die kemalangan ari tue aku takde disisi die dan aku biar die tanggung kesakitan tu seorang diri..sedih rasenye..Aku cube untuk meluangkan mase sewaktu die memerlukan rawatan yang sepatutnya die dapat tapi masa tak mengizinkan aku berbuat demikian.tapi sekarang aku bersyukur sebab die dah pulih hampir sepenuhnya...Aku harap agar die akan terus pulih dan kembali seperti sedia kala..Kembali pula kepada pesakit aku td...pesakit nie aku layan die macam abng aku sendiri sebab aku berharap orang lain akan layan keluarga aku seperti aku layan pesakit aku..Kepada Abang Yie semoga happy selalu dan kalau boleh jangan la nakal2 lagi..

No comments: